lørdag 6. september 2014

Hva jeg har lært i dag

I dag har jeg lært mer om kollektivtransport, mer presist, bussene. Jeg kan ta 6 ruta til sentrum, 55 ruta til universitetet og 1 ruta om jeg må på den døgnåpne tescobutikken, eller om jeg må til Kika (interiør, møbler og alt mulig). Bussjåførene er alltid hyggelige, og blir ikke sure for at du betaler kontant. 
Jeg har også lært at anmeldelser på tripadvisor ad. spisesteder er ikke helt pålitelige. 
Av annen viktig lærdom kan jeg også nevne å låse igjen og låse opp døra til påskeegget. Dette krever en helt egen teknikk, som i går medførte betydelig bruk av ufine formuleringer siden jeg da ikke hadde knekt koden. Men det har jeg gjort nå. Tror jeg. Døren er vel laget av et materiale som kan minne om seig papp, låsene er Norges Bank verdige. 

Så, to bilder fra dagens byvandring. 

Alle vinduer (mer eller mindre), har en eller annen variant av utvendige persienner. Her er en versjon. 



Denne korsettaktige kreasjonen er laget av brukte te-filtere, og er utstilt, ikke uventet, ved en tebutikk. Stilig, ikke sant ?



1 kommentar:

  1. Kjære Irmelin! :-)
    Utrolig underholdende å lese bloggen din.

    Kjærlig hilsen, Jana

    SvarSlett