tirsdag 23. september 2014

Om å være naiv


Jeg vet ikke helt om kaffe er løsningen for Lånekassens regler og forskrifter- trolig ikke. Men det forekommer meg nyttig å ha sinnsro (J.ref avbildet kaffekopp) når en får beskjed fra Lånekassen at jada, du får lån/stipend for 4 semestere- men ikke mer. Da har du brukt opp de årene du kan få støtte, -selv om mye av den gamle studiestøtta er nedbetalt før jeg nå startet på utdanningsrunde nr 2. I min grenseløse naivitet trodde jeg virkelig ikke dette skulle bli en stor sak, og jeg vil jo selvsagt jobbe for å få en løsning slik at jeg får fullført studieopplegget mitt. Men beskjeden var noe destabiliserende.

På den positive siden: jeg har fått midlertidig studentID i A4 format, OG nøkkel til postkassa. 

Psykisk status presens:
Orientert for tid, sted og situasjon. Virker ukonsentrert, og ansiktsmimikken kan gi assosiasjoner til omfattende bekymringsaktivitet.
Håndflatene er noe svette og klamme. 
Prøver å fremstå upåvirket og løsningsorientert, uten å lykkes. 
Overnevnte observasjoner forståes i lys av nylig mottatt informasjon fra Lånekassen, og vurderes ikke som uttrykk for psykisk lidelse. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar