lørdag 20. september 2014

Men, lærer du noe?

Det er vel på tide å opplyse om hvilke fag jeg pusler med denne høsten? Det er opp til flere. Her er modulene mindre, og spredd over flere semestere, sammenlignet med hjemme, hvor det er vanligere med 10stp bolker i hvert fag. De største bolkene her er på 5 stp, i form av et research paper - vi må skrive tilsammen 5 av disse iløpet av studietiden. Jeg håper på å tjuvstarte på den biten over nyttår. 

Men dette semesteret har jeg altså History of Philosophy, og hvor læreren er en intellektuell ulv i fåreklær.
Så har jeg biologisk psykologi, samt at jeg tar nevrologi. Deretter følger metodologi, utviklingsspykologi, sosialpsykologi. 

Intro til psykologi, og personlighetspsykologi får jeg merittert, men følger personlighetspsykologien da de også har endel Jung, Zondi og Shoda. Så, jeg leser også Jung "Man and his symbols". Som ekstra hygge tar jeg Behavioral views of personality. Endel av stoffet er jeg godt kjent med fra før, så det stresser meg ikke nevneverdig. Men, jeg har jo endel å lese (- og det var jo det jeg kom hit for). Lærene er flinke, og de er fine å samarbeide med - så langt er alt altså gull og grønne skoger. 

Om det er en ting jeg skulle pirke på, er det tilgang til pensumlitteratur - den kunne gjerne vært enklere.Bøkene må kjøpes på nett,om en vi ha den 'ordentlige' utgaven-  som er litt kronglete for meg, da jeg bl.a mangler nøkkelen til postkassa som følger leiligheten. Jeg er ikke så veldig glad i å lese for mye i e-bok format- for når det kommer til faglitteratur er det aller, aller best å ha boka fysisk i hendene. 


Lørdagshygge: Klinisk nevroanatomi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar