tirsdag 3. november 2015

Here we go again

Nytt universitet betyr- YES ! Nytt studentkort!!! Jeg har utsatt det i det lengste,grunnet fjorårets byråkratiske   helvetesturné. Men, en hyggelig medstudent har idag geleidet meg og en annen hyggelig medstudent rundt til ymse kontor ad 'Operasjon Studentkort'. Bilde er tatt. Min mors navn er igjen oppgitt. Kode mottatt, slik at jeg kan betale den nette sum av 1400 HUF i Neptun. Neptun er stedet for administrering av ens studier på nett-som forøvrig er er et kronisk ustabilt system som også lærerne hater som pesten. Og penger til Neptun kan jeg enten overføre fra norsk konto (da i HUF, uanstendig dyrt for en mikrosum)- eller, fra min ungarske konto, kjappere og billigere på alle måter. Jeg må bare få pæng inn på ungarnkontoen- det er kjappest og billigst ved å ta ut penger i minibanken, så sette de inn på kontoen. Så tar det noen dager før det blir registert, så betale, så tar d sikkert noen dager før det igjen er registrert. Da kan jeg gjenta suksessen fra i fjor med å hente et  midlertidig studentbevis i A4 format.Hvorfor  utsette seg for alt dette? Vel, busskortet er 100kr mnd med studentbevis. Og andre koselige rabatter,som på kino her-  inkl at jeg får studentrabatt på NSB når jeg er hjemme.
Etter betaling er notert i de rette instanser, tenker jeg at hardplast utgaven foreligger  en gang på nyåret.  

Ellers? Hatt morsom dag i anatomi/fysiologi practical - EEG.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar