mandag 9. februar 2015

Pikerommet


Jeg har flytta!! Nå er jeg 3 min unna universitetet, på et lite pikerom, sammen med to andre piker jeg skal dele kjøkken og bad med. Det kjennes litt rart ut for en pike i min alder, men jeg tenker det går bra når tilpasningsforstyrrelsen har lagt seg. På den annen side er det så mye billigere her, enn i kapitalistkåken, jeg er på uni på en snupp, har alt jeg ellers trenger bare minutter unna, jeg slipper være avhengig av buss, kan gå hjem for å spise - og har vel muligens litt mer muligheter for å reise litt rundt også om jeg vil det.  Man blir nemlig økonomisk straffet som gift studielånsmottager, og må tilpasse seg deretter. Jeg savner ikke påskeegget det grann, så konklusjonen er at jeg har gjort rett. Det var bare dette med behovet for forutsigbarhet;det er litt stress å flytte på seg, selv om det verken er langt eller en har mye med seg. Eller jo, jeg har for mye bøker og garn for å reke rundt som jeg gjør. (Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle si!) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar