fredag 13. februar 2015

Innføring i I-landsproblemer

Det er stadig noe å henge seg opp i. Som komfyren. Det er en eldre modell, heldreven på gass og uten liten flintknott å trykke ned når du åpner for å få fyr på gassblusset. Her lå det fyrstikker. Jeg har skult på komfyren siden mandag, kjøpte peislighter (ikke brenne sarte fingertupper, vil gi negative konsekvenser for strikkeevnen), og konfronterte min nemesis idag. I praksis innebar dette å steke egg. Mission accomplished. Bør dog kjøpe en ny stekepanne, for den som er her svir maten sånn ved 45 grader celcius. Meg vs. Komfyr: 1-0. 

Så innså jeg har routeren her har samme hastighet som en giktbefengt stakkar. Så da kjøpte jeg en ny, slik at mine behov for streaming dekkes. En antennefri (ser penere ut) wifi dings ble innkjøpt, og installasjonen skulle være enkel. Jeg gikk til oppgaven vesentlig mer selvsikker, enn ad komfyren.Funker ikke. Må ha enten en usb-ethernet adapter, eller få noen med vanlig utstyrt PC til å komme innom. Min MacBookAir har nemlig ikke ethernet port, eller cd/dvd spiller. Meg vs. Router: 0-1. Enn så lenge. Ellers går det bra. Også med min F43.2.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar