mandag 13. oktober 2014

Mer byråkrati

Jeg sier ikke det nødvendigvis ville vært så mye enklere hjemme i Norge, bare så det er tindrende klart. Men, altså, jeg må på immigrasjonskontoret. Det hadde jeg store planer om å få gjennomført i dag, etter undervisning. De skal selvsagt ha papirer - og jeg hadde ...endel. Det viser seg dog at jeg må ha med et skriv fra Universitetet om at jeg har betalt skolepengene, noe den stakkars overarbeidede og veldig hyggelige sekretæren ikke kan fikse. Det må professoren ordne opp i. Og professoren er ikke tilstede før onsdag. Da er immigrasjonskontoret stengt. I praksis betyr dette at jeg ikke kommer meg dit før fredag, siden jeg har undervisning hele torsdagen.
Jeg tror, og håper, jeg får gjort det jeg skal, da, uten å måtte komme tilbake med mere papirer osv. Men, sikker kan en jo aldri være. Likevel, etter å ha sett Team Bachstads byråkratiske helvetesuker i sine bestrebelser på å få en bil ut av Peru, er jeg egentlig ganske velsigna.
Og midlertidig studiebevis har jeg fått også. I A4 format. Det har resultert i at jeg nå får studentpris på bussen- som er meget gledelig.

Passbilder vil de også ha på immigrasjonskontoret: to -2- i antallet. Her er det lov å smile hos fotografen. Forhåpentligvis også på immigrasjonskontoret. Fortsettelse følger...


Psykisk status presens:
Orientert for alle kvaliteter. Fremstår idag velorganisert og effektiv uten å la seg dupere av potensielle, fremtidige hindringer av byråkratisk art. Formulerer seg sammenhengende, adekvat- også på engelsk. Nøytralt stemningleie.




2 kommentarer: