torsdag 16. oktober 2014

Litt mer byråkrati- og en litt prematur eksamen

For dere som har sittet hjemme, bitt negler og hatt søvnløse netter på mine vegne ad møtet med ungarsk byråkrati: Jeg er gjennom papirmølla.Dét gikk ganske fort- og det til tross fra at jeg hadde glemt av å ordne et stk frimerke til den nette sum av 1000 huf (ca 27kr) - ikke et frimerke for postforsendelser,men et slags saksbehandlingsutløsende frimerke. Ellers hadde jeg det som var ønsket av papirer, men passbildene var det likevel ikke behov for. Oppløftet av utsiktene til å få ordna immigrasjonsopplegget idag, suste jeg på posten (det var visst bare der det er å finne administrative frimerker). Suste så tilbake, signerte på at jeg kan forsørge meg selv (og dermed ikke vil belaste det Ungarske velferdssystemet), signerte på noe mer og kunne forlate stedet med et laminenert kort som sier noe om hvor jeg bor. Så kommer det et kort til, om noen uker. Og jeg har løyve til å oppholde meg her.

Flotte saker!


Det er ikke alt man skal vise på nett- men denne baksiden skulle vel være uproblematisk nok ? 

Ellers? Har midterm i biologisk psykologi på mandag. Det gir et visst ubehag. Jeg fikk boka seint ( uungåelig- ingen bokhandlere her som har psykologipensum lett tilgjengelig over disk) Altså er jeg 'litt' i bakevja. Når jeg så fikk beskjed i forgårs om at midterm nevrologi er dagen etterpå..... Den boka kom omtrent like seint. Jeg skal ikke skrive hvilke ord jeg følte beskrev situasjonen, det er sannsynligvis ikke så vanskelig å forestille seg. 

Psykisk status presens
Fortsatt orientert for tid,sted og situasjon. Forklarer seg logisk og sammenhengende. Kan ha tendenser til noe upassende/grov munnbruk når det gjøres rede for forestående eksamener. Ingen indikasjon på depressivitet eller annen psyk. lidelse (inkl. Tourettes). 
Dog åpenbart prestasjonsorientert, og virker være preget av stress i så henseende. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar