fredag 31. oktober 2014

"Life and times" - fotoutstilling i Hong Kong

Da jeg var i Hong Kong for noen uker siden, kom jeg tilfeldigvis over en liten artikkel i South China Morning Post, om at det skulle være en fotoutstilling om mennesker med psykisk lidelse- og den måtte jeg jo se ! Utstillingen var organsiert av SoCo; Society for Community Organization. Dette er en frivillig organisasjon som arbeider for menneskerettigheter og verdighet for de svakeste - det være hjemløse, psykisk syke, etniske minoriteter og andre, utsatte grupper.

Flere av de som har blitt intervjuet og fotografert av fotografen Dustin Shum for "Life and Times", hadde også blitt intervjuet og fotografert i et tilsvarende prosjekt i 2007 som het "Live alone a life", så slik sett kan en se på denne utstillingen som en oppfølger.

For meg var det ikke mulig, å ikke bli berørt av alle de ulike historiene og bildene - nært, personlig, sårt, trist, men også håp- og formidlet med hjertevarme.
Og, jeg tenker at i denne sammenhengen er vi ikke så særlig forskjellige, som  det kanskje ville være lett å tro.

Bilder av bilder er vanligvis så, som så - så ta turen innom SoCo og Dustin Shum sine sider.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar