lørdag 6. desember 2014

Soga om studentID, byråkrati del IV

Det kom aldri noen mail fra den hyggelige damen på studentkontoret, nede i kjelleren på det nye biblioteket. Jeg klaget min nød til en av mine ungarske medstudenter. Og samtidig oppdaget jeg at andre studenter, ikke ungarere,  har vært og hentet dette berømmelige kortet på det offentlige kontoret i sentrum - som jeg har fått beskjed om at jeg ikke skal gå til.

Dermed gikk vi ( jeg og  ungarske medstudenter) til kontoret jeg ikke skulle oppsøke.
En hyggelig dame der tok en kjapp telefon til Budapest, og kunne opplyse om meg følgende:
Kortet er ikke laget enda. IDkortet ble registert for produksjon den 15 september, og vil med høy sannsynlighet være klart for avhenting på kontroet jeg egentlig ikke skal oppsøke, sånn rundt 15 desember. Jeg vet ikke helt om jeg tror på det, men, jeg får vel ta turen innom etter siste eksamen før jul, 16 desember.

For ordens skyld:
Dette er et I-landsproblem. Det er ingen ting i veien for at jeg ikke kan sose meg innom biblioteket og hente midlertidig ID i A4 format annenhver måned. Det er bare så innmari bortkasta tid, når jeg senere, om dette kortet dukker opp, kun må forholde meg til disse kontorene i gang i halvåret for et semesterklistremerke. Det minner meg på, jeg må sikkert opp i den skumle bua med gitter for å betale for de klistremerkene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar