søndag 11. oktober 2015

Funker, funker ikke

Det tar tid å bli kjent i en ny by, nytt husvære, nytt system. Akkurat nå er jeg glad det ikke er første året mitt i utlendighet, for jeg ser -mener jeg iallefall-  raskere hva som fungerer, og hva som ikke fungerer. Boforhold må faktisk være bra. Da snakker jeg ikke om high end luksuskåk, men at man kan sove godt i en adekvat seng, sitte godt når man leser- og kan lage seg litt mat uten for megen møye. P.t er ikke dette fasiliteter jeg kan si er velfungerende her jeg er. Selvsagt kan man si at dette også inngår i rekken av ilandsproblemer. Men, skal jeg gjøre det noenlunde bra med studiene er jeg i behov av at ting funker. Å våkne om natten fordi utelyset skrues på, funker ikke (vindusdører, rett nok matt glass- men likefullt klart som dagen) At det lukter røyk inne hos meg,funker ikke. At klærne bruker 2 dager på
å tørke, funker ikke. At naboen stikker huet inn badevinduet mens jeg sitter på DO er heller ikke spesiellt velfungerende. Så, jeg tror jeg må finne meg et annet sted å bo. :/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar