onsdag 19. november 2014

Soga om studentID - byråkrati, del III

Mitt midlertidige studentID kort utløper i morgen.Grunnet hyppige busskontroller, måtte jeg få et nytt midlertidig kort (A-4 format) idag. Det gikk fint. Siden plastutgaven lar vente på seg, fant damen ut hun skulle sjekke hvorfor. 
Kardinalfeilen ligger angivelig i følgende forhold: jeg er utenlandsstudent, og derfor skal visst ikke studentID sendes til min permanente adresse her i Pècs-  som immigrasjonsmyndighetene har godkjent på sine utstedte plastkort keg ALLTID bærer på meg. 
Men, snill dame (og engelsktalende) skal sende mail til kontoret (i sentrum), så sende mail til meg så kan jeg få henta det hersens kortet selv- somewhere. Jeg mistenker det er på samme sted som jeg var idag, det ser ut som at  konseptet semsterklistremerker også er operativt her. Herlig. 
Man feirer med en dobbel espresso. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar